Bli sunnere i ferien del 2. Start dagen med en detox smoothie

Bli sunnere i ferien del 2. Start dagen med en detox smoothie

Kosthold

Sommerferien er en tid de fleste har sett frem til lenge, og en tid for å kose seg. Det er klart at det skal være rom for kos men kos kan også være sunt. Her får du en deilig oppskrifter på en skikkelig detox smoothie som gir deg en «innvendig vask» og kan gjøre deg sunnere og slankere!

Denne detox oppskriften inneholder mange vitaminer og mineraler og har en rensende effekt på systemet ditt og er også gunstig for blodsukkeret ditt. Er også kjempefin for dem som ønsker å gå ned i vekt!

Denne smoothien er det lurt å drikke  på tom mage hver morgen rett etter at du har stått opp, og helst før frokost.

Du får en enda bedre effekt om du går en tur eller jogger en tur på 15-30 minutter etter at du har drukket smoothien. Dette fordi det øker sirkulasjonen i kroppen din og du kvitter deg lettere med giftstoffene som har hopet seg opp  når du øker pulsen og svetter mer  gjennom en kondisjonsøkt.

Freeliving detox smoothie

  • grønn smoothie1 neve frisk spinat
  • 1/2 avokado
  • 1/2 lime
  • 1/2 grønt eple
  • 2 ts revet ingefær
  • 2 dl grønn te 

Skyll spinaten godt og fjern de tykkeste stilkene. Skrell avokado og skjær dem i biter.

Press saften av lime i blandingen Riv ingefær med et råkostjern og ha i blandingen.

Ønsker du en søtere smak kan du søte denne med litt sukrin eller stevia

Starter du dagen med denne i ferien får du mange helsefordeler fra de ulike ingrediensene og en energigivende start på dagen din.

EKSTRA TIPS! Denne smoothien kan du også fryse som isbit terninger eller lag små ispinner som du kan avkjøle deg med på varme solskinns dager.  .

Helsefordelene med denne smoothien

Ingefær øker blodgjennomstrømningen, har positiv innvirkning på kolesterolet og kan bidra til å forhindre høyt blodtrykk, slag og hjertesykdom.

Spinat  er meget rik på mineralene jern, kalsium, kalium og magnesium. Den har også en del vitamin C, den er en flott kilde til folat, vitamin K og vitamin A i form av karotenoider. Spinat inneholder derfor næring som er viktig for synet, huden vår og skjelettet vårt og er derfor absolutt noe vi bør spise mer av

Avokado inneholder høye nivåer av enumettet fett og løselig fiber, som øker insulinfølsomheten i kroppen vår. Avocados er full av næringsstoffer slik som kalium og vitaminene B1, B2, B3, C og E. Det er også tiamin, fosfor, folsyre, magnesium, jern og kobber.

Lime  inneholder mye vitamin  og påvirker blodsukkret vårt positivt. Dessuten reduserer syren i lime den glykemiske indeksen i et måltid.

Grønn te inneholder polyfenoler, og disse stoffene er kjent som svært gode mot utvikling av hjertesykdom og kreft.

Grønt eple er rik på fiber, fruktsyrer, pektin og antioksidanter som gir den en rekke gode medisinske egenskaper. Den senker kolesterolet og virker regulerende både ved diare og forstoppelse.

Les om Tone Evy som endret sin livsstilsen og gikk ned i vekt og ble sunnere med Freelivingmetoden. Du kan lese mer om dette fantastiske programmet som har hjulpet tusenvis i Norge. Trykk HER for å finne ut mer!

Nye program starter høsten 2016 mange steder i Norge!
tone evy 1

 

Meny