6 suksessfaktorer for å lykkes med vektreduksjon og livsstilsendring!

6 suksessområder for å endre livsstil og lykkes med vektreduksjon

Vi vil her ta for oss 6 viktige suksessområder som er viktig å se på for å øke sjansen for suksess med livsstilsendring og vektreduksjon!

Mange har opplevd å mislykkes gang på gang med sine mål om å gå ned i vekt og endre livsstil og føler det er et håpløst prosjekt. Ofte kan man gå med tanker om å føle seg mislykket og at man ikke orker et forsøk til. Man tror man er dømt til evig jo-jo slanking, laber energi og sofasliting! Vel om du har 1 eller flere forsøk bak deg er det ikke for sent på noen måte og viktig at du ikke gir opp.

Her er 6 gode suksessområder du kan utforske for å  se om de gir deg grunner nok til prøve igjen! Det er nemlig ikke for sent og inni deg vet du vel egentlig at du vil gi deg selv en ny mulighet!

  1. Kunnskap! Alle gangene du har mislykket tidligere kan du lære mye fra. Du vet nå med sikkerhet hva som ikke fungerer for du har prøvd det! Dine tidligere erfaringer kan du bruke som viktig kunnskap neste gang du går i gang! Vær glad for alle de erfaringene du har fått, også de mislykkede! Hva vil du gjøre annerledes nå?
  2. Hvilke sterke personlige egenskaper har du? Du har like stor mulighet til å greie å gå ned i vekt som alle andre. Du har det som skal til, men du har kanskje ikke tenkt over hvordan du kan bruke din personlighet som et hjelpemiddel Hva er. Skriv opp dine tre sterkeste personlige egenskaper? Er du sta, tålmodig, løsningsorientert, har du humoristisk sans eller andre egenskaper? Hvordan kan du bruke dem for å nå målet ditt denne gangen? Bruk dine ressurser!
  3. Hva gir det deg? Tenk på hva det vil bety for hverdagen din både på kort og lang sikt at du gir deg selv et nytt forsøk, en ny start. Å ta vare på helsen din og gå ned i vekt vil sikkert tilføre hverdagen din viktig ting. Finn de tre viktigste grunnene til at du skal gå ned i vekt og endre livsstil. Skriv dem opp og ha dem lett synlig slik at du har dem som en påminnelse. Mer energi, overskudd, bedre selvfølelse og mindre bekymring over egen helse er kanskje momenter som er viktig for deg?
  4.  Hvem andre enn deg selv er det viktig for? Når du tar vare på helsen din viser du også omsorg for dem du er glad i. Du har sikkert noen du betyr mye for! Mange har dårlig samvittighet når de begynner å prioritere tid til trening eller mer bruker mer tid og penger på seg selv? Den viktigste investeringen du kan gjøre er på egen helse. Den er viktigere enn både hus, hytte eller bil. At du tar vare på deg selv bidrar til at du kan være mye mer for dem du er glad i!
  5. Fremtidssjekk! Tenk deg et år frem i tid fra i dag. Hvordan vil du ha det med deg selv om du starter i dag med en sunn og bærekraftig livsstilsendring? Hva har du mer av? Hva har du mindre av?  Hvis ditt fremtidige jeg fikk muligheten til å møte deg selv i dag, hva vil du si til deg selv? Hvilke gode råd vil du gi deg selv nå? Hvordan tror du at du har løst utfordringer og problemer som du vet vil komme?
  6. Hvem er dine støttespillere? Mange tenker at de må ta kampen alene! Kan noen gi deg støtte på veien mot ditt «nye» jeg?  Har du en god venn eller et familiemedlem du kan alliere deg med? Er det andre i dine omgivelser som har kunnskap som kan være en ressurs på veien mot ditt mål? Det er ingen skam å be om hjelp og støtte.

Tone Evy og Irene ga seg selv en ny mulighet etter flere mislykkede forsøk fra før. De fikk hjrlp gjennom Freeliving metoden. Kanskje kan jentene være en inspirasjon for deg også! Bare trykk på bildet så får du lese jentenes historie!

 

Irenes historie

tone evy 1

 

 

 

 

 

Her kan du fylle inn kontaktskjema under om du ønsker hjelp og vil ha mer info om Freelivingmetoden

Kontaktskjema

 

Legg inn en kommentar

Meny