Forbrenningsskolen – lettere, sterkere, sunnere

Forbrenningsskolen – lettere, sterkere, sunnere

Vektreduksjon

Forbrenningsskolen- kurs i optimal fettforbrenning og næringsoptak.

Dette kurset passer for dem som ønsker å gå ned i vekt og lære mer om mekanismene bak optimal fettforbrenning gjennom kosthold og fysisk aktivitet. Kurset passer også for dem som ønsker å lære mer om kosthold og trening og hvordan man kan tilpasse dette etter egen livsstil og hverdag.

mm

I løpet av dette kurset skal du ha lært!

  1. Hvordan gå effektivt ned i vekt
  2. Hvordan øke din forbrenning
  3. Opptak ev vitaminer og mineraler
  4. Hvordan bli sterkere og få bedre utholdenhet
  5. Forstå og kunne mer om mekanismene bak vektøkning
  6. Hvordan beholde resultatene etter vektnedgang
  7. Kunne bygge/lage dine egne kosthold og treningsprogram

Kurset vil ha teoretisk og praktisk gjennomgang innen kosthold og fysisk aktivitet. Kursdeltakerne får kunnskap om ulike metoder for fysisk aktivitet og innføring i hvordan man selv kan lage sine egne trenings og kostholdsprogram. I tillegg får alle kosthold og treningsprogram som de kan følge under og etter kurset.

jajaja

Kurset er delt opp i fire moduler der hver modul tar for seg viktige verktøy i vektreduksjon og livskvalitet!

Modul 1. Mentale aspekter og virkemidler

  • Hva ligger bak motivasjon og viljestyrke
  • Planlegging og organisering av egen hverdag
  • Hvordan sette personlige mål for vektreduksjon
  • Utdeling av kostholdprogram for optimal fettforbrenning
  • Personlig kroppsanalyse

Modul 2.  Optimal fettforbrenning og økt næringsopptak

  • Optimal fettforbrenning gjennom kosthold
  • Vektreduksjon moderat eller raskt temp0. Ulike metoder for vektreduksjon
  • Hva bør måltidene inneholde av næringsstoffer
  • Proteiner, Karbohydrater og Fett
  • Mekanismene bak fettlagring
  • Kosttilskudd og vitaminbalanse
  • Blodsukker og insulin- hvordan påvirker det vekten?
  • Fordøyelsen – hva er viktig

Modul 3. Trening som gjør deg sterk og slank

  • Trening som gir bedre fettforbrenning og hvilemetabolisme-  teoretisk innføring
  • Styrketrening – praktisk innføring
  • Kondisjonstrening- praktisk innføring
  • Andre gunstige treningsformer- praktisk innføring

Modul 4. Hormonene våre

  • Hormonene våre og hvordan de påvirker oss
  • Hvordan kan vi påvirke hormonene våre positivt
  • Typsike hormonelle utfordringer for kvinner som påvirker helse og vektkontroll
  • Homonelle utfordringer for menn som påvirker helse og vektkontroll

Inkludert i kurset får du:

  • Kroppsanalyse der du får målt din kroppsammensetning( fettprosent, muskelmasse, bukfett, væskebalanse, beinmasse og biologisk alder)
  • Treningsprogram for økt styrke, utholdenhet og fettforbrenning
  • Kostholdsprogram for optimal fettforbrenning og helsegevinst
  • Kurshefte
  • Delta på praktiske og teoretiske kursmøter der du lærer om ulike treningsmetoder og får økt kunnskap om kosthold og ernæring.
  • Solid kunnskap om fettforbrenning og fordøyelse
  • Du vil også få innføring i mental trening som hjelpemiddel for vektreduksjon.

Kurset er basert på nasjonale og internasjonale studier og forskning inne helsefremmende aktiviteter for effektiv fettforbrenning og livsstil. Link til Helsedirektoratet og PubMed , US National Library of MedicineNational Institutes of Health

 

Påmelding

[contact-form to=’helse@freeliving.no’ subject=’Fettforbrenningsskolen/ påmelding’][contact-field label=’Navn/Etternavn’ type=’text’ required=’1’/][contact-field label=’Epost’ type=’text’/][contact-field label=’Telefonnummer’ type=’text’/][contact-field label=’Bostedskommune’ type=’text’/][contact-field label=’Om deg/ ønsket vektreduksjon’ type=’textarea’/][/contact-form]

 

 

Meny