Anne-Karin har flotte fremskritt på 4 uker

Anne-Karin har ei kjempe positiv utvikling

I dag møtte vi Anne Karin Steffensen (50) fra Sortland igjen for å gjøre en ny status av henne etter at hun startet sin prosess med å gå ned i vekt og endre livsstil. Anne-Karin er som beskrevet tidligere sykepleier av yrke, bor i Sortland kommune og hun har tatt en viktig avgjørelse om å gå ned i vekt og endre livsstil.

Jeg kjenner at dette er positivt for kroppen min forteller Anne-Karin og jeg vet at dette er bra for meg! Klart det har vært litt tungt av og til, men dette går overraskende bra bare man er løsnings-orientert og utfordrer seg selv litt, og det gjør jeg smiler hun.

For 4 uker, i begynnelsen av februar 2016 startet hun på kurs i Freeliving på Sortland, og har fått hjelp til å sette opp en plan for måltider og trening. Hun fikk da sin første individuelle samtale sammen med Linda Chrislock og Lisbeth Antonsen som er hennes helsecoacher dette året.

Første møte med Anne-Karin  kan du lese om HER

Vi ser forskjell, gjør ikke du?

Her er et før/nå bilde av Anne-Karin. Vi ser en tydelig forskjell og ser at kroppen hennes utvikler seg i positiv retning og at mye allerede har skjedd på 4 uker!!

fine dama

Målet med møtet i dag den 11 mars,  var å gjøre en kroppsanalyse for å se om det var fremgang hos henne, og introdusere henne for kondisjonstrening.

smørFire halvkilos pakker med smør tilsvarer fettmengden som Anne-Karin har redusert på bare drøye 4 uker! 

Anne-Karin forteller om flere positive endringer. Hun sover mye bedre og har totalt  sett mer energi. Nattesøvnen er bedre, og plager i forbindelse med overgangsalder har blitt mindre. I tillegg forteller hun at under disse fire ukene har hun ikke tatt migrene medisin, siden hun ikke har hatt migreneanfall. Før måtte hun ta medisinene mot migrene 4-5 ganger hver måned.

Her er de andre dataene fra kroppsanalysen til Anne-Karin i tillegg til reduksjon i fettprosent!

Bukfett/Viceralt fett (fettet rundt magen) har gått ned fra nivå 11 til 10! Anne-Karin ligger nå innenfor den sunne sonen av bukfettnivå, selv om hun ligger i den øvre grense. det er positivt at dette går nedover da det er dette fettet som øker risiko for hjerte/kar lidelser

Vekt: Hun har gått ned 7 kilo i vekt og er nå 99,6 kilo.( JIPPI! Anne-Karin er under 100 kilo)

Biologisk alder. Hun var blitt 1 år biologisk yngre ( fra 65 til 64). Å gå ned hele 1 år i bilologisk alder på 4 uker er kjempebra! Målet er jo så klart at den biologiske alderen skal komme til Anne-karins faktiske alder i løpet av året med Freeliving metoden.

Hun har bedre veskebalanse: For fire uker siden var hun på 42,4 og har nå økt veskebalansen til 43,8 % som viser en bedre veskebalanse.  For en dame i hennes alder er målet å komme til 45-60% som er anbefalt nivå for kvinner.

Dagens kondisjons-økt

glade jenter

Gøy med kondisjonstrening!

Kondisjonstreningen Anne-Karin skulle lære i dag er en kondisjons form som øker fettforbrenningen, men som også styrker hjerter og lunger slik at hun får bedre utholdenhet. Vi dro opp til blåbyhallen og var på uteområdet der. Selv om det var tungt, og hun både ble andpusten og svett greide hun fint å gjennomføre kondisjons-økta fullt ut. Det er vilje i denne dama!

Vi var begge enig om at om man ikke blir litt sliten så fungerer det ikke 🙂 Etter kondisjons-økta hadde vi begge en fin stund sammen der vi spiste litt mat og drakk litt vann for det er også viktig etter trening!

I tillegg var godfølelsen før helga starter på plass. Ferdig trent begge to! «What a fantastic feeling» 🙂

 

Livskvalitet er mer enn å gå ned i vekt!

jk

Linda hjelper Anne-Karin med teknikken!

Når man skal endre livsstil handler det ikke bare om å gå ned i vekt, det viktigste er jo helseperspektivet, at man har det bra og trives i livet sitt. Det snakket vi mye om på møtet med Anne-Karin i dag. Å ha det bra handler om mye mer en hva man veier. Vekten kan gå opp og ned, men det betyr ikke at man ikke kan gjøre gode ting for seg selv og ha det bra. Veldig kjedelig om motivasjonen hun har for å gjøre grep skal svinge etter vektnåla!

PÅ møtet vi hadde den 5. februar( bildet til vestre) gikk vi gjennom styrkeøvelser hun kunne gjøre hjemme, og det har Anne-Karin startet med. Å ha god helse betyr også å ha nok krefter til det man har lyst til, og derfor er styrketrening viktig.

Selvfølgelig var Anne-Karin var veldig spent på resultatene og om innsatsen hun hadde lagt inn ville vises.

 

Målet videre!

Videre fremover skal Anne-Karin trene styrke og kondisjon og fortsette med de positive endringene hun gjør i forhold til kostholdet. Målet til sommeren er å komme seg opp på fjellet Stortinden i Sigerfjord. Som en påminnelse om målet har Anne-Karin plassert de nye fjellskoene oppe på kjøleskapet godt synlig! Styrketrening er viktig, men de viktigste musklene sitter mellom ørene, så for å nå målet sitthar hun et stort fokus på det mentale aspektet!

Onsdag 16 mars starter første fellesmøte på Sortland med den nye gruppen Anne-Karin skal være sammen med gjennom et år. Dette blir spennende for henne og oss! det er godt å være i gang smiler Anne-Karin!

Tror du Freeliving er noe for deg? Kontakt oss gjerne for mer informasjon!

Kontaktskjema

 

 

 

1 kommentar. Legg igjen ny

Legg inn en kommentar

Meny